Outsourcing er en etableret måde at drive forretning i dag, at tillade virksomheder at maksimere deres budgetter og ressourcer — og generere bedre produkter.
Også benævnt til underentrepriser, betyder outsourcing simpelthen, at erhverve en vare eller tjenesteydelse i stedet for at producere det in-house. Outsourcing er velegnet til næsten enhver industri. På det administrative område, for eksempel, kan en række aktiviteter nemt være opdrættet til en underleverandør, herunder tekstbehandling, dataindtastning, omskriver, forskning, kontakt forvaltning og planlægning af en begivenhed.
Outsourcing er meget almindelig praksis inden for human ressource (HR) afdelinger. Faktisk har outsource to tredjedele af HR-afdelinger mindst én aktivitet, viser forskning af Præsidiet i nationale anliggender, Inc. og Society for Human Resource Management. De øverste fem outsourcede HR aktiviteter er medarbejder hjælp/rådgivning, fleksibel udgifter Kontoadministration, førtidspension rådgivning, outplacement services og pension/pensionering plan administration.
Vejning indstillingen Outsourcing
Når der træffes beslutning om outsourcing er en farbar vej, skal en virksomhed overveje alle spørgsmålene involveret. Bør projekterne blive holdt internt, fordi de er kritiske og medarbejdere skal vide hvordan man gør dem selv? Derudover har virksomheden en sourcing planlægger, ansatte til at føre tilsyn med kontrakter eller en filosofi, der støtter initiativet outsourcing? Hvis den gør det, outsourcing kan være ideel til din virksomhed. Den nederste linje er enhver virksomhed er anderledes og virksomheder bør nøje afveje fordelene ved outsourcing.
Fordele ved Outsourcing
Mange virksomheder, der vælger at outsource gør det fordi de ikke har eller ikke kan tiltrække folk færdigheder de har brug for. Underleverancer giver dem adgang til en meget større pulje af ressourcer. Det sætter også virksomheder at skære omkostninger af 10 til 30 procent, afhængigt af branchen. De kan købe tjenester på en efter behov grundlag, i stedet for at opretholde en fuldtidsmedarbejder. Dette tillader dem at undgå at betale medarbejder-relaterede udgifter såsom løn, arbejdsløshed skatter, betalt ferie og sygeorlov, forsikring, hvilket resulterer i en lavere overhead.
I et andet aspekt, kan outsourcing hjælpe virksomheden fokus på sin kernevirksomhed, at skabe en konkurrencefordel inden for sin branche. Underleverancer også giver virksomheden mulighed for at få det bedste job muligt fra folk det ansætter. Ved hjælp af en tredje parts leverandør, har en virksomhed mere plads til at være kritisk over for slags tjenester, der leveres. Hvis arbejdet udføres in-house, kan selskabet bånd interferere med det endelige produkt.
Outsourcing tilbyder også en lang række andre fordele, herunder:
Hurtigere installation af funktion eller tjeneste
Erhverve innovative idéer
Øge engagement og energi på ikke-kerneområder
Forbedre troværdighed og image ved at knytte med overlegen udbydere
Større fleksibilitet og evne til at definere den nødvendige service lettere
Mindre afhængighed af interne ressourcer
Større kontrol med budgettet
Større evne til at kontrollere leveringsdatoer
Øge fleksibiliteten for at imødekomme skiftende forretningsbetingelser
Køb af bedste praksis i branchen
Generere kontanter ved at overføre aktiver til udbyderen
Få markedet adgang og forretningsmuligheder gennem leverandørens net
Forvandle faste omkostninger til variable omkostninger