Et PR spørgsmål For kinesiske ledere

Som praksis public relations i Kina fortsætter med at modne, forekommer det hensigtsmæssigt at bede om kinesiske virksomhedsledere – undervist som de har været af europæiske, nordamerikanske og andre PR specialister – fortsat gælde større pr vægt til udskrive og udsende kommunikation taktik. Med andre ord, de stadig ser PR gennem linsen af simpel omtale, som mange i Vesten stadig gør?
Eller bedst blandt kinesiske ledere – som gælder også for mange virksomheder i de vestlige økonomier–indser de savn sand adfærdsændring blandt deres vigtigste udenfor publikum fører direkte til deres ledelsesmæssige mål?
Og, vil de så tage skridt til at overtale de vigtigste eksterne aktører, der har de største indvirkning på deres organisationer, deres måde at tænke, og derefter flytte dem til at træffe foranstaltninger for at hjælper deres afdelinger, divisioner eller datterselskaber lykkes?
Lad os antage at du er at business manager i Kina, og at du er bekendt med den høj-impact grundlæggende forudsætning for public relations. Nemlig, “mennesker handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når denne udtalelse er oprettet, ændres eller forstærket af at nå frem til, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, er public relations mission fuldført.”
Chefer, der ansætter PR blueprint ofte se resultater som udsigterne for deres tjenester eller produkter begynder at gøre forretninger med dem, friske forslag til strategiske alliancer og joint ventures ankommer på en regelmæssig basis, angive kilder begyndt at kigge deres måde øger i besøg Vis værelser samt eksisterende kunder begynder at gentage køb.
Hvis denne tilgang til pr appellerer til dig, før PR blueprint er først ansat, du har brug for hvert medlem af PR team tilknyttet din enhed enig at det er afgørende vigtigt at vide, hvordan din eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller se rvices. Grave dybt for at sikre, at de virkelig acceptere den realitet, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan skade din operation.
Med denne forståelse opnås, er det tid til at aktivere PR blueprint og begynde overvågning og indsamling opfattelser af de vigtigste eksterne interessenter ved afhøring medlemmer af denne meget vigtige udenfor målgruppe. Stille spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Hvor meget ved du om vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Heldigvis, de PR folk som er tildelt til dig er pr. definition, allerede indenfor den opfattelse og adfærd, så de kan være af reel brug for denne udtalelse, overvågning af projektet. Mens professionel undersøgelse virksomheder kan blive bragt at håndtere udtalelse overvågning, kan det være dyrt. Men uanset om det er dine medarbejdere eller undersøgelse konsulent spørgende, dit mål er at identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder og misforståelser.
Men hvilken af de ovenstående “negativities” er alvorlige nok, at det naturligvis skal blive din korrigerende pr målet fordi, ubemandede, vil det føre til seriøst sårende adfærd? For eksempel, tydeliggøre misforståelse? Spike rygtet? Rette den falske antagelse? Lave disse unøjagtigheder? Eller endnu en offensiv opfattelse, der kan føre til negative resultater?
Med dit pr mål således etableret, kan de forsikre, du vil opnå det ved at vælge den rigtige kommunikationsstrategi fra de tre valgmuligheder til rådighed for dig til at vise dig, hvordan at nå dine mål. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Men sørg for din nye strategi naturligt komplimenter din nye pr mål.
Så hvad vil dit budskab fremhæve, når du behandler dit centrale interessenter publikum til at hjælpe med at overtale dem til din måde at tænke?
Vælg din bedste forfatter at udarbejde meddelelsen, fordi han/hun skal sætte sammen nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, der ikke kun overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.
Heldigvis, det næste skridt er let. Du vælger kommunikation taktik til at bære din besked til din målgruppe opmærksomhed. Gør sikker på, at den taktik, du vælger har en rekord for at nå folk som dit publikum, du kan vælge fra snesevis, der er tilgængelige. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre.
Husk på, hvordan man kommunikerer ofte påvirker troværdighed i meddelelsen, så du måtte ønske at levere det i mindre møder og præsentationer i stedet for gennem en højere profil media meddelelse.
Du vil snart føle pres for tegn på fremskridt. Og det vil føre til en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Ansættelse af mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark session, vil du nu se nøje for tegn på, at kommunikation taktik er lykkedes at ændre den fejlende opfattelsen i din retning. Husk at du altid kan fremskynde programmet ved at tilføje mere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
Det bærer gentage-succesrige ledere overalt generelt brug hver pr våben de kan lægge deres hænder, og som omfatter strategiske, hurtige brand print og broadcast taktik.
Men de samme konkurrencedygtige ledere ved også, at frem for alt de behøver en aggressiv blueprint som denne ene, der vil levere planlagt adfærdsændring blandt deres vigtigste udenfor publikum fører direkte til deres ledelsesmæssige mål.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1045 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *